luni, aprilie 28, 2008

Summary

Dupa ce au trecut cateva zile de la intoarcere, nu mai am nici un chef sa povestesc detalii despre Cairo si safari. Atunci as fi scris multe, dar n-am avut timp... acum s-au diluat toate impresiile.

Am fost socata de Cairo si de toata saracia de acolo, case amarate, neterminate, oameni murdari cu niste carute trase de magari, dughene imputite unde se vindeau niste chestii de mancare de care nu m-as fi atins nici daca as fi fost nemancata de trei zile. Centrul era frumos, poduri mari peste Nil, cladiri impresionante, palmieri... dar atat. Cum treceai 50 de metri de locurilea astea, intrai in zona crepusculara.

Traficul din oras e iarasai ceva de neimaginat (de fapt in toata tara se circula haotic, dar acolo impactul e mai mare pentru ca e aglomeratie). Nu respecta nimeni niciun fel de regula, se trece de pe o banda pe alta pe baza de calxoane - se aud in fiecare secunda cel putin 10 masini calxonand. Si, cum ar fi de asteptat, aproape toate masinile sunt 'sifonate'. M-am uitat atent sa gasesc macar una neatinsa, nezgariata... nu cred ca am vazut. Poate prin nu stiu ce minune sa scape vreuna intreaga, probabil abia iesita din magazin.

Am fost la piramide, am si intrat intr-una pana la camera mormantului (sufocant, spatiul foarte ingust, mergi pe branci si nu e aer deloc), am vazut si Sfinxul. Nu pot spune ca am fost foarte impresionata, poate din cauza oboselii (plecasem la 1 noaptea din Hurghada, si am mers toata noaptea cu autocarul, n-am reusit sa dorm prea mult), din cauza caldurii si a prafului care te innebuneste, sau poate din cauza ca nu stiu prea multa istorie ca sa pot aprecia...

Apoi am fost la o parfumerie, de unde ne-am luat cate un parfum (care se vrea a fi esenta, dar care tine mai putin decat cel mai ieftin deodorant de pe la noi). Nici din vizita asta n-am inteles mare lucru...

Dupa amiaza am mers la muzeul de egiptologie, prin care ne-am plimbat vreo doua ore... nu cred ca mai are sens sa povestesc ceva, lipsa de cultura isi spune cuvantul...

Pentru safari in schimb nu-ti trebuia prea multa cultura ;) Am mers cu niste jeep-uri pana la primul sat de beduini - care nu sunt ei foarte autentici, avand in vedere ca 's-au vandut' pentru vizitele turistilor. Am mers cu camilele si am facut poze, apoi am plecat mai departe, tot cu jeep-urile. Urmatorul popas a fost mai in inima desertului, unde ne asteptau niste ATV-uri. Cursa prin desert a facut toti banii, cu fetele acoperite complet cu niste saluri (facute turbane dupa modelul autohton) si ochelari de soare (altfel cred ca as fi avut nisip si intre dinti). Acum incep sa-i inteleg pe tot innebunitii dupa ATV-uri... mi s-a parut super!! As mai merge :)

In afara de asta, nimic interesant. Un pranz cu mancare adusa la pachet (foarte bun delatfel), niste serpi si alte animalute exotice tinute in acvarii, si un 'magazin' de suveniruri cu preturi de 10 ori mai mari decat valoarea produselor.

Daca ar fi sa trag linia dupa toata saptamana, as zice ca a fost frumos dar prea scurt. Cred ca as mai merge o data, dar sa stau doua saptamani, sa vad Luxor-ul si Valea Regilor, sa fac niste scuba diving (de-adevaratelea, nu cum am facut acum snorkelling) si sa zac mult la plaja. N-as mai cheltui bani pe masaje, ca nu merita, in schimb as merge la shopping in Hurghada...

Etichete: