duminică, martie 30, 2008

Gen Y

Am iesit joi seara cu niste colegi (de fapt colege, am iesit 'ca fetele' si mi s-a parut ok dupa multa vreme de iesit numai 'ca fetele') cu care am participat la un training, si cu 'profa'. Laura este o tipa super, plina de viata si foarte vorbareata. Am ras toata seara - ne-a spus o multime de bancuri, cu sau fara perdea...

Laura e omul care a facut aceeasi scoala ca mine, si totusi are un job super, pe care-l face cu placere, e motivata, se implica intr-o multime de lucruri si nu i se pare ca-si iroseste viata pentru un job. Cand am asistat prima data la prezentarea ei m-am gandit ca-s o fraiera daca vreau la 28 de ani sa ma apuc de programare (sau de arhitectura, sau de orice altceva, cat se poate de indepartat ca profil de ce fac acum), dupa ce mi-am bagat 10 ani in cap contabilitate. Ca pot sa gasesc bucuria si in meseria asta, ca in oricare alta dealtfel, numai sa vreau si sa fiu in stare s-o caut... Si ca nu trebuie sa-i arunc la gunoi pe acesti 10 ani doar pentru ca sunt acum nefericita. Ca...chances are...voi fi la fel de nefericita si dupa aia, daca nu si mai...

Revenind la seara de joi... Ne-a povestit cum a tinut ea o prezentare despre generatia Y - ocazie cu care mi-am dat seama ca eu sunt undeva intre generatii. De fapt, dupa unele surse igrecii incep prin '89, dupa altele prin '79. Deci ramane la latitudinea mea daca ma incadrez intr-una sau alta din 'clase'... si daca stau bine sa ma gandesc, ma simt destul de whY, desi cu influente puternice dinspre icsi. Mai fac ceva documentare pe subiect, si ma decid mai tarziu ;) Si inca ceva: ai mei sunt generatia 'builders'!!! (Asta e grav...)

In ultima parte din prezentarea a facut o comparatie intre igreci si colegii lor mai mari, cu un exemplu foarte sugestiv: 'Stiti care e diferenta dintre caini si pisici?' Pe un caine il hranesti, il ingrijesti, il scoti la plimbare... si el se va uita la tine cu recunostinta, si se va gandi: daca omul asta face toate astea pentru mine, then he must be God! Si pe pisica o ingrijesti, ii dai sa mamance, o duci la veterinar sa-i faca vaccinuri si la stilist sa-i curete blana... si ea se va gandi semeata: daca omul asta face toate astea pentru mine, then I must be God!

Nice evening... m-am simtit bine, mi-a dat un impuls... Trebuie sa incep sa inteleg ca sunt o zeita, si ca trebuie sa ma comport ca atare, ca si ceilalti sa ma trateze as such :D

Si ca sa pot incepe sa ma simt asa, am extras cateva din caracteristicile generatiei (despre care trebuie sa fiu constienta ca le posed, ca ma definesc):

  • high-performance and high-maintenance
  • believe in their own worth
  • have the speak-your-mind philosophy
  • are willing and not afraid to challenge the status quo
  • for them, work-life balance isn't just a buzz word - part of the attraction of a job for Generation Y is the lifestyle it will afford
  • a generation of multitaskers
  • line between work and home doesn't really exist - they just want to spend their time in meaningful and useful ways, no matter where they are
  • taking time off to travel used to be a résumé red flag; today it's a learning experience
  • friendship is such a strong motivator for them that Gen Y workers will choose a job just to be with their friends
  • look for social consensus instead of pushing the limits of taste
  • to build relationships with Gen-Ys you have to walk the talk, it can’t be just words

Etichete: